Мишо и Радина раздават ТаратОскари

Добро утро!!!

Дойде време да видим кои филми ще заслужат и кои ще получат най-голямата награда за кино в света, но докато чакаме, с Радина решихме да раздадем еквивалента на Оскарите в царство Таратория - Таратоскарите, известни още като "Златна краставичка".

Best Picture

Мнението на Мишо: Dunkirk
От номинираните в тази категория филми, този е единственият, който ще запомня (и ще гледам отново). Не бих бил разочарован да спечели и Three Billboards Outside Ebbing, Missouri.

Мнението на Радина: Dunkirk
Някой все пак дали може да ми обясни каква беше идеята на Get Out - да разгледа проблемите на расизма или да ги иронизира? Няма чак да ме накара да го сложа за най-добър филм, но поне бих казала, че ми е харесал, ако ги иронизираше (не вярвам обаче, че "академиците" щяха да го номинират, ако е така).

Best Director

Мнението на Мишо: Christopher Nolan
Не знам защо досега Нолън не е печелил Оскар за режисура, може би защото филмите му не бяха достатъчно "сериозни". Е, направи филм за войната, какво повече му трябва?

Мнението на Радина: Christopher Nolan
Не претендирам, че разбирам от кино като цяло, затова нямам мнение за режисура, но мога да преценя кога един филм има смислено послание и то е изразено добре - което не важи за останалите филми. Най-силно ме тревожи The Shape of Water, тъй като дори за секунда не можа да ме убеди, че се заражда каквото и да е чувство (нивото на романтиката беше колкото между Елио и прасковата му).


Best Actor

Мнението на Мишо: Gary Oldman
Браво на Гари Олдман - от всички гадове, които е изиграл в живота си (а те не са малко), няма някой по-противен от Чърчил.

Мнението на Радина: Gary Oldman
Харесвам много и тримата старши актьори, но ми е трудно да избера актьор от филм, който като цяло не съм харесала (един актьор филм не прави).

Best Actress

Мнението на Мишо: Frances McDormand
Страхотна актриса, страхотна роля. Определено ми е фаворит в тази категория, но си признавам, че няма да страдам и ако Марго Роби получи наградата. Не си спомням много от ролята ѝ във филма, но помня, че ми хареса и ми повдигна настроението. :)

Мнението на Радина: Frances McDormand
Saoirse Ronan явно сме обрени да я гледаме на всички Оскари, докато умре. Дано участва поне веднъж в някой, който си заслужава да се гледа.

Best Supporting Actor

Мнението на Мишо: Willem Dafoe
Тук не съм толкова сигурен, като в предишната категория и може би по-скоро искам актьорът да спечели заради филма, защото The Florida Project беше един от хубавите филми тази година, но остана почти незабелязан (за разлика от онзи с рибешкия секс).

Мнението на Радина: Woody Harrelson
Героят на Дефо наистина беше по-интересен, но аз много харесвам Ууди и му пожелавам да спечели.

Best Supporting Actress

Мнението на Мишо: Allison Janney
Отново съм напълно убеден в избора си. Отвратителна роля, страхотна игра. Като изключим задника на Марго Роби, точно отвратителната майка беше най-хубавото в I, Tonya.

Мнението на Радина: Allison Janney
Няма какво да си кривя душата, най-запомняща се е.

Best Original Screenplay

Мнението на Мишо: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
От номинираните в тази категория, това е очевидният избор за мен. Филмът имаше интересна история, макар през целия филм човек да се чуди доколко трябва да е сериозен и доколко трябва да е комедия. В крайна сметка резултатът е добър.

Мнението на Радина: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Трудно е да имам различно мнение от Мишо просто защото няма никакъв избор в номинациите - кое изобщо беше оригинално в Lady Bird, например?

Best Adapted Screenplay

Мнението на Мишо: The Disaster Artist
Любимият ми филм от миналата година. Гледал съм The Room 3 пъти и Джеймс Франко беше страхотен Томи. Един от малкото номинирани филми, които смятам да гледам пак.
Но ако не спечели той, ще съм доволен и на Mudbound.

Мнението на Радина: Mudbound
Филмът много ми хареса и веднага се усеща, че е по книга (не знаех преди това) заради начина, по който се разказва историята. Ужасно не е честно, че The Disaster Artist е номиниран само в тази категория, затова май повече ще се радвам за него в крайна сметка.

Best Animated Feature Film

Мнението на Мишо: Coco
От всички номинирани филми в тази категория, този със сигурност ми хареса най-много, защото само него гледах. Всъщност беше посредствен и предвидим, но миналата година спечели Зоотопия - Кокото е направо шедьовър в сравнение с него.

Мнението на Радина: Coco
Както каза Мишо - само него гледахме.

Best Original Score

Мнението на Мишо: The Shape of Water
Музиката беше единственото хубаво нещо в този ненормално надценен филм.

Мнението на Радина: нямам

Best Original Song

Мнението на Мишо: This Is Me
Това е категорията, която ще очаквам най-много, защото тази песен абсолютно заслужава да спечели наградата. Ако някоя друга песен спечели, ще бъде все едно Moonlight да вземе оскара на La La Land.

Мнението на Радина: This Is Me
Не съм спряла да слушам саундрака на филма откакто го гледахме. Не ми е любимата песен от него, но всички са заредени с положителен заряд и невероятно ми повдигат настроението.

Best Sound Editing

Мнението на Мишо: Dunkirk
Мисля, че ако зависеше от мен, бих отсъдил така, но довечера ще се радвам много повече, ако в тази категория спечели Baby Driver

Мнението на Радина: Baby Driver
Така и не запомних разликата в тази и следващата категория, така че просто слагам и на двете този филм.

Best Sound Mixing

Мнението на Мишо: Baby Driver
Абсолютно гениален филм на Едгар Райт. Надявам се да вземе поне един Оскар, защото го заслужава заради вниманието, с което е направен.

Мнението на Радина: Baby Driver

Best Production Design

Мнението на Мишо: Blade Runner 2049
И тук съм горе-долу убеден. Филмът предлагаше, ако не друго, то поне запомняща се визия.

Мнението на Радина: нямам

Best Cinematography

Мнението на Мишо: Dunkirk
Тук решението ми е такова, защото не съм безпристрастен към Кристофър Нолан, но ще се съглася ако наградата отиде при Blade Runner 2049 или Mudbound.

Мнението на Радина: Dunkirk

Best Makeup and Hairstyling

Мнението на Мишо: Darkest Hour
Ако не знаех, че под тази грозна сбръчкана мутра се крие Гари Олдман, никога нямаше да се досетя. Чудесна работа на гримьорите!

Мнението на Радина: Wonder

Best Costume Design

Мнението на Мишо: През краставичката ми е
Честно казано, никой от номинираните филми не ми направи особено впечатление. Ако все пак трябва да направя избор, ще кажа Victoria & Abdul, защото имаще по-голямо разнообразие. Най-тъпо ще е да спечели Phantom Thread, в който два часа шиха три рокли, изцапаха едната и я шиха наново.

Мнението на Радина: Beauty and the Beast
Струва ми се най-пищен и отличителен, но вероятно защото като гледаш един милион пъти анимацията и запомниш костюмите на всички герои, няма как да не обърнеш специално внимание на тези детайли в live action версията.

Best Film Editing

Мнението на Мишо: Dunkirk
Пак съм за филма на Нолан, но също толкова ще стискам палци на Baby Driver. Ще се радвам също да спечели и I, Tonya

Мнението на Радина: Baby Driver
Режисьорът е имал ясен замисъл относно вплитането на музиката в историята и мисля, че се е получило много добре.

Best Visual Effects

Мнението на Мишо: Blade Runner 2049
Визуално много впечатляващ филм. Ще стискам палци и на War for the Planet of the Apes, защото с Радина много се запалихме по поредицата (втората най-безсмислена загуба на време след 24! филма за Джеймс Бонд, които изгледахме миналата година). Харесаха ми и огромните чудовища в Kong: Skull Island.

Мнението на Радина: War for the Planet of the Apes

Коментари

Защо таратор?

Тараторът е съставен от 70% мляко и вода в съотношение 1:1 и 30% краставица, която е 98% вода => тараторът е 64% вода; човешкото тяло е съставено от 70% вода => човек е 47% таратор.
Факт!!!