"Стъкления" завършва историята на "Неуязвимия" 19 години по-късно

Добро утро!!!
Случи се нещо, което изглеждаше немислимо в продължение на почти 8 години - филм на М. Найт Шаямалан жъне успехи в киносалоните по света. С филма "Стъкления", американският режисьор от индийски произход завърши напълно филма си от 2000 година "Неуязвимия". Отне му 19 години, но видя идеята си изцяло осъществена.

Как филмите станаха три, като първоначално беше планиран само един

Любопитно е, че когато Шаямалан е планирал "Неуязвимия", историята е свършвала малко по-различно. В края на филма е трябвало да се появи персонажът Кевин Кръмб, който да е първият суперзлодей, срещу когото да се изправи Дейвид Дън.
Започвайки да пише сценария обаче, М. Найт е разбрал, че е невъзможно да вкара и историята на Кевин във филма, затова го е изключил и е създал успешния филм, който всички сме гледали. Или поне би трябвало да сте гледали, ако искате да гледате и "Стъкления".

Много години по-късно, използвайки идеята за Кевин Кръмб и десетките му самоличности, се появява превърналият се в абсолютен успех "На парчета". Последните секунди на филма ни показват, че действието се развива в същия свят като "Неуязвимия". Малко след това режисьорът обяви намерението си напълно да свърже и да завърши двете истории.

Как "Стъкления" стана едно перфектно продължение на "Неуязвимия"

Без да губи атмосферата на "На парчета", Шаямалан е успял да възкреси "Неуязвимия" и да създаде едно перфектно продължение и финал на историята.

Едно от забележителните неща, които режисьорът е постигнал (освен че е убедил Дисни и Юнивърсъл да работят заедно) е че е успял да събере най-важните актьори от първите два филма. Освен Кейси, която виждаме отново, се срещаме и с майката на Стъкления и със сина на Дейвид Дън, който вече не е малкото дете от първия филм, а е млад мъж.

Шаямалан дори е вкарал непоказвани досега кадри от оригиналния филм за една от сцените със спомени, така че връзката между двата филма е още по-силна.

Задава ли се нова Златна ера на М. Найт Шаямалан

Срещал съм на места да сочат Шаямалан за един от най-лошите режисьори на всички времена, но според мен това е глупаво. Как може да наричаш създателя на "Шесто чувство" слаб режисьор/сценарист?

Първите няколко филма на Шаямалан, макар да бяха приети разнопосочно от критиката и от публиката, бяха комерсиален успех. И като се има предвид ниският им бюджет, филмите се оказаха много добра инвестиция.

Истинските проблеми на Шаямалан започнаха с високобюджетните му филми - "Последният повелител на въздуха" и "Земята: Ново начало". И то само защото когато са дадени толкова големи суми, няма как да не се подчиняваш на хората, които ти ги дават.

За мен и двата "гранични" филма ("Явлението" и "Посещението") също попадат сред лошите филми на режисьора, затова можем да кажем, че тъмният му период обхваща 2008-2016 година.

"На парчета" сякаш разруши проклятието, привлече интереса на публиката към Шаямалан и върна вярата на феновете в режисьора. "Стъкления" засега не се представя толкова добре, колкото предшественика си, но оценките остават предимно положителни, така че има надежда.

Шаямалан е един от малкото творци, които започват кариерата си с най-доброто си произведение. "Шесто чувство" му донесе известност, признание, но и вдигна летвата страшно много. "На парчета" и "Стъкления" са далеч от класата на филма от 1999 година. Аз обаче вярвам в режисьора, затова ще кажа, че за мен "Шесто чувство" е най-добрият му филм... досега.

Коментари