петък, 9 септември 2016 г.

"Търси се" - най-лошата хубава книга на Стивън Кинг

Добро утро!!!

Стивън Кинг е един от най-гениалните писатели и има някои абсолютно велики неща, но има и доста слаби - за мен такива са "Доктор сън", "Мистър Мерцедес" и "Торба с кости". Има само една книга обаче, която е страхотна в почти всяко отношение, но сякаш Стивън Кинг си е поставил за цел да развали.

Започнах "Търси се" с ниски очаквания. Стивън Кинг не го бива много в планирането на сложни и заплетени мистерии, а героят ми Бил Ходжис е просто един по-стар и по-цял Корморан Страйк, но лишен от всичко, което прави Страйк толкова готин.
За мое най-голямо удоволствие, със всяка следваща страница разбирах, че съм подценил Краля. Новият ненормалник Морис Белами веднага ми влезе под кожата, а ако по онова време бях чел "Прокълнатото дете" още повече щях да се асоциирам с него, защото щях да знам какво е да те предаде любим писател.

Историята, стилът и героите са страхотни, но има един много сериозен недостатък - Кинг се е опитал насила да свърже книгата с "Мистър Мерцедес". Има ненужни части, които разказват за скучния Бил Ходжис, скучната му секретарка (нищо общо с Робин) и скучните му (и много досадни) черни приятели. Реално обаче Ходжис не прави НИЩО, което да има някакъв ефект върху историята, освен да отклони вниманието на убиеца, когато се появява в края на книгата, но това можеше да го свърши буквално всеки, например полицай, когото някой е повикал, защото е забелязал твърде много движение в сграда, която трябва да е празна.
А по някаква причина (все едно всичко, което казах до сега не е достатъчно да развали чудесната история) Стивън Кинг е намесил и телекинеза в цялата работа. Сцените в болницата не вършат никаква работа, освен вероятно да подготвят почвата за последната част от ненужната трилогия. Вероятно тя ще разказва за свръхестествен сблъсък между Бил Ходжис и Брейди Хартсфийлд. Това е лесно да се разбере, защото книгата вече е излязла, но аз ще я изчакам на български и тогава ще я прочета (с надежда, че СК отново ще ме изненада приятно).

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)