четвъртък, 4 юни 2015 г.

Евтино християнство - моето свидетелство (част 3)

Добро утро!!!

(Това е последната част от супердългия суперемоционален пост, за който ме вдъхнови вчерашната разправия за луксозната Библия. Първите две части за "За една луксозна Библия" и "Бог за продан". Малко редактирах публикацията, но повечето неща не пипах, защото искам да усетите какъв гняв ме беше обзел, докато пишех. И аз не знам защо.)

И стигаме до това, християните умират да дават "свидетелството си", за това как са повярвали в Бог - аз пък давам моето свидетелство, как стигнах до решението, ако един ден срещна Исус Христос, да му кажа да си *гушка* тъпата девствена майка.

10 години ми промиваха мозъка, а колко ли още след това продължавах да търся някаква Истина. Имам чувството, че съм обиколил всяка църква и секта наоколо, а в момента вкъщи имам цял кашон с религиозна литература, която Радина ме убеждава да не нося във физическата Таратория. Не казвам, че ако имаше Бог, щях да съм го немарил, но съм убеден, че ако този бог го сърбеше поне малко за мен, вече щеше да ме е поканил на по бира. Но не ме е, въпреки че многократно - в лична молитва и на публични места, като Таратора, скайп и фейсбук, съм го приканвал да се свърже с мен.

Годините, прекарани в търсене, също се оказаха безполезни. Три са доктрините, приемани от повечето християнски църкви, които смятам за пълна глупост и няма начин да приема:
1. Идиотската доктрина за Светата троица, според която, независимо, че в Библията (и в луксозната и в не) се говори за три същества - Бог, сина му и Святия дух, всъщност все става дума за една и съща личност.
2. Идиостката доктрина за първородния грях, според която всеки човек се ражда грешен, защото великият и всезнаеш Бог е оставил едно гадно дърво и една гадна змия, заради които 90% от "възлюбените му чеда" ще горят в адски мъки? И единственият начин, по който този абсолютно всемогъщ Бог е могъл да оправи това положение (за десетина процента от света) е било да убие собствения си син? Който (според горната доктрина) дори не му е син, а е той самият???
3. И накрая - необходимостта от посредник за общуване с Бог.

По едно време се бях запалил по мормонската секта, защото тяхната църква е основана от човек, който твърди, че се е срещал с Бог и почитат книга, която е допълнение към Библията, но е насочена към днешното време (според повечето християнски секти Бог е казал, каквото е имал да казва, и сега дреме по облаците, нищо че Библията от векове е културно остаряла). Звучи добре, още повече, че мормоните отхвърлят първите две идиотски доктрини, които споменах, и предлагат много по-логична теория за смисъла на живота. Но и при тях, в крайна сметка, се сблъсках с проблема, че не мога да да общувам лично с Бог (макар това да е в основата на религията им!), а трябва да се съобразявам с мнението на хора, които твърдят, че общуват с Бог. А при тях нещата са страшни, защото имат забрани за почти всичко - не пий, не пуши, не пазарувай в неделя (смешното е, че повечето протестантски секти нямат чак толкова строги правила, но те гонят за големи грехове, като четене на "Хари Потър").

Аз всъщност пуснах съобщението за луксозната Библия и в една мормонска група, но никой дори не е отговорил. То няма и голямо значение, защото с Радина сме решили да се пазим от мормони като от Ебола, за да не разберат къде живеем, че намерят ли те, отърване няма. Дори ще предупредим охраната на физическата Таратория да не ги пуска (да, ще си имаме охрана, камери, аларми - супер гъзарското място).

Ето я и Галя - майка ми. Тя е супер набожна и все благодари на Бог за това и онова, но имам чувството, че най-много му благодари за изпитанията, които ѝ праща. Веднъж, след като във ФБ пак му беше благодарила, аз ѝ написах да спре да му благодари, защото Той ще си помисли, че ѝ харесва, ами вместо това да вземе да му поиска някакви пари. Тя ме игнорира, както прави винаги, когато се подигравам на религията ѝ.

От друга страна, родителите на Радина, които не ходят всяка неделя на църква, не благиодарят и не разчитат на Бог за всяко нещо, много ни помогнаха за  физическата Таратория (те, а не Бог или някакви наши приятели). И не говоря само за финансова помощ, защото дори в този момент бащата на Радина е там и ни прави осветлението, а аз дори няма да му благодаря, защото супер много ме е срам от него.

С това не искам да обидя Галя, освен ако не ѝ се струва обидно, че смятам нещата, в които вярва, за по-безумни (или поне толкова безумни), колкото сюжета на здрача.
Ако Бог става само за пращане на изпитания, защо му е такъв Бог на човек?

Оф, това трябваше да е супер кратък текст с подигравки към малоумните християни, но ме обзе такив гняв, че ми иде да счупя нещо в главата на някого - за предпочитане някой пастор на голяма църква.

Не ме разбирайте погрешно - не съм атеист и дори смятам атеизма за по-голяма глупост от християнството, християните вярват в свръхестествен Бог, така че е нормално да приемат ненаучни доказатекства, но атеистите трябва да изключат съществуването на Бог само чрез някакъв научен експеримент, а такъв все още няма, следователно винаги трябва да се допуска процент вероятност да има някакъв бог, а това не е атеизъм.

И все пак бях до тук - майната му на господ, майната ѝ на религията. Знам, че ако сега ми се случат гадни неща, все някой ще реши, че Бог ме е наказал, но това е глупост, защото в този случай би трябвало да значи, че на християните не им се случват лоши неща (а ние знаем, че не е така).
Ако има бог, който може да влияе на живота на хората, той е някаква смрадлива *женски полов орган* и честно казано предпочитам да не се занимава с мен.
Амин!

1 коментар:

  1. За 2т. съм мноого съгласна и между другото пазете се от Орлов мост- обичайното мормонско ловно място :D :D
    (Много ти се радвам и на противоречивостта- атеист, който вярва в Бог).
    Да не говорим, че както го виждам, няма и да получиш от "всепомагащите" миряни луксозната Библия... какво да се прави- "християни"...

    ОтговорИзтриване

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)