сряда, 3 юни 2015 г.

Евтино християнство - за една луксозна Библия (част 1)

Добро утро!!!

Днес не е неделя, но все пак ще поговоря малко на религиозна тема. Повод за публикацията ми е поредното ми изгонване от християнска общност, а по-точно от групата Християни.цом, за която писах преди няколко дни. За съжаление нямам снимки на разговора, защото ме изтриха неочаквано, но съм сигурен, че Радина и Жоро Стаменови, които следиха действието, ще потвърдят, че (поне този път!) не си измислям.

Сега, след като вече се бях разкрил, че не съм един от тях (пишейки почти грамотно), реших да ги помоля за услуга - да ми купят една луксозна Библия.
Тези библии ги гледахме с Радина на панаира на книгата, но цените направо не бяха библейски! На нас обаче ни се искаше да си имаме луксозна Библия, защото вече си имаме луксозен Коран, който си взехме от предишния панаир (и беше значително по-евтин и по-луксозен от Библията).
Аз отдавна съм помолил Галя за такава Библия, но сега реших, че няма смисъл тя да дава пари. Нека другите богоумни да се бръкнат.

Е, ако си мислите, че всички се втурнаха да ми купуват Библии, дълбоко грешите - не само никой не ме подкрепи (ако не броим стотината души, които харесаха публикацията, но на християните само да им кажеш "Исус Христос" и ще се изпотрепят да харесват и да казват "Амин!"), но и започнаха да ме нападат - не трябвало да се стискам, божието слово струвало много повече от 50 лева. И колкото и да се опитвах да им обясня, че на този етап от живота ми текстът на библията не струва дори хартията, на която е отпечатан, но искам луксозната Библия, затова съм навит да позволя на който ми я купи да изнасили съзнанието ми с мозъчната си промивка, те така и не можаха да ме разберат, а и на мен ми беше трудно, защото очевидно колкото е по-наисусен човек, толкова по-малко му пука за кирилица, главни букви или препинателни знаци.

Ето горе-долу какви бяха моите аргументи и техните контрааргументи (говоря общо, защото сред християнското стадо (пак напомням, че това не е обида за тях) цари пълно единонемислие):

Аз казах, че наличието на Библия в новия ми дом ще увеличи шансовете ми да мина на Христовата страна.
Стадото каза, че е все тая дали Библията ще е луксозна или не.
Аз казах, че красивата опаковка увеличава шансовете продуктът да привлече внимание и съдържанието да бъде изконсумирано.
Стадото каза, че Исус бил дрипав.
Аз казах, че добрината ще ме насърчи да потърся силата, подтикваща хората да я вършат.
Стадото каза, че и невярващите могат да вършат добрини.
Аз казах, че това не би трябвало да значи, че те не могат да вършат добрини.
Стадото каза, че съм присмивател, след което ме заляха с порой цитати от Библията (малко се почувствах като някакъв вампир, срещу когото хвърлят Библии и кръстове).
Аз не се съгласих и продължих да настоявам, че намеренията ми са ясни и явни от самото начало - да получа безплатна луксозна Библия.
Стадото започна да призовава състадниците си да ме игнорират.
Аз предприех последната си отчаяна атака и обявих, че излизам да си купя нещо и ако поне един човек има поне капка вяра, че поне е възможно Бог да ми остави една луксозна Библия в пощенската кутия, той ще го направи, защото е обещал, че за зрънце вяра би направил дори учебниците по география неактуални.*  След това изпълних заканата си и не намерих нищо, освен две сметки и реклама на бърз кредит. Това обявих в групата и някаква администраторка ме изхвърли.

Радина вика, че повече хора са щели да се навият да помогнат, ако бях написал: Pumognete bratia i sestri da si kopia loxsozna biblia za da 4heta bojieto slovo v imeto na GOSPOT BOK ISOS XRISTOS AMEN!"
Аз пък си мисля, че ако бях поискал да се молят за мен, поне 100 човека щяха да го направят. Защото е безплатно.

*Защото ще мести планини, това е смешката.

(Спирам за сега, защото това се получи много дълъг (не най-дългият) и много емоционален пост (най-емоционалният!) и утре ще публикувам втората и третата му част)

3 коментара:

  1. Анонимен3 юни 2015 г., 19:36

    За толкова не-богоумен доста те вълнува темата. Нещо на засегнат ми се чиниш.
    Кат не ти е кеф, остави ги да си вярват, гледай си кефа, не си толкова интересен. Даже доста некреативен и банален.

    ОтговорИзтриване
  2. Засегнат съм и то много, но за това има повече в третата част от публикацията.

    ОтговорИзтриване
  3. Болен мозък!

    ОтговорИзтриване

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)