понеделник, 30 юни 2014 г.

Този Мишо не чете

Добро утро!!!

Честно казано не харесвам сайта "Аз чета" и вече знам защо - очевидно просто не обичам да чета.
Александър Кръстев, шеф на сайта, който се гордее, че никога не чете книги, които другите вече са чели (което веднага изключва класическите произведения от списъка му за четене), е споделил "5 признака, че си пристрастен към четенето". Аз не отговарям на нито един от тях, ето ги:

1. На нощното шкафче до главата ти има купчина с книги, които чакат реда си за изчитане, и си правиш „шелфи“ с тях поне два пъти в седмицата.
На нощното ми шкафче няма книги, най-вече защото нямам нощно шкафче (и легло). Всичките ми книги са по етажерки. И макар веднъж да си снимах новата етажерка, която си купих за книгите на Стивън Кинг, никога не съм си правил шелфи, селфи, гейлфи или каквотоидаелфи. Най-близкото до тези неща, което съм си правил, е чекия, но не виждам как това говори добре за читателския ми живот.

2. Влизаш в книжарница или библиотека по-често, отколкото в близката бакалия.
Не обичам да чета книги, които нямам, затова, откакто завърших училище, съм влизал в библиотека 2 пъти (за да взема и да върна книга). В книжарница влизам средно само по два пъти седмично, а до магазина ходя всеки ден, понякога по два пъти.
 
3. Четеш, докато вървиш по улицата, и често се блъскаш в други пешеходци.
Никога през живота си не съм чел докато вървя, освен ако не броим аудиокнига, но тогава не се блъскам в хората.
 
4. Когато си в метрото или автобуса и около теб има само още един-двама, които четат, започва да те втриса като при абстиненция.
Тоя човек или никога не се вози с метрото, или не спира да се тресе, защото много рядко виждам повече от двама-трима души, които да четат.
 
5. Когато чуеш, че излиза нов филм по книга, бързо изчиташ оригинала, преди всички да са започнали да говорят за екранизацията.
Понякога го правя, но не винаги. В България общо взето трябва да излезе филм, за да се решат да публикуват книгата.

2 коментара:

  1. Май липсват едно-две правила... "Не си читател, ако не притежаваш пълна колекция на НТ и като бонус към тях - славословията на КН", "Нямаш право да се наречеш любител на книгите, ако четеш нещо, различно от похваленото от критѝка Х" и прочие. Въобще в последната година съм до такава степен изумен от това, което се случва в диаспората на БГ-читателите, че сериозно обмислям да спра да чета и да започна да гледам само сериали. Майтапът настрана, ама да гледаш как един куп хора се изживяват като духовни гурута на народа и му казват какво да чете и какво не... айде нЕма нужда...

    ОтговорИзтриване

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)