четвъртък, 13 март 2014 г.

"Доктор Сън" не е "Сияние 2"

Добро утро!!!

Още не съм прочел "Доктор Сън", а вече се дразня на публикациите за книгата. Всъщност дразня се още преди книгата да излезе по света и то не само защото навсякъде споменават филма. Да, "Сиянието" може и да е страхотен филм по някакви дълбоко-кинаджийски причини, но за мен си е поредната посредствена екранизация по поредния страхотен роман на Стивън Кинг.

Най-много ме дразни това, че навсякъде книгата е обявена за продължение на "Сияние", защото главният герой ще е Дани Торънс, момчето от станалия класика роман на Стивън Кинг. Но на феновете на Стивън Кинг им е ясно, че това съвсем не е основателна причина да обявиш един роман на Кинг за продължение на друг. Колко части трябва да има "Сблъсък", ако броим всички сигурни появявания на Рандъл Флаг? А ако включим и предполагаемите му превъплъщения? Всъщност всяка книга на Стивън Кинг е свързана по някакъв начин с останалите и всичко води до "Тъмната Кула". Ако това ви е логиката да наричате "Доктор Сън" Сияние 2", то може би е по-правилно да го наричате "Кери 63".
От това, което знам за романа, книгата ще е свързана колкото със Сияние, толкова и с "Безсъние". Още докато четях историята за Ралф Робъртс си мислех, че романът обяснява доста неща от "Сияние". Ралф също вижда сияния около хората и точно като Дани може да разчита чувствата и мислите им, както и да общува с други хора, които имат същата сила. В книгата се обяснява, че хората, стигнали по-високо ниво на Тъмната Кула могат да правят това. От анотацията на "Доктор Сън" разбрах, че в  новата книга Дани ще може да прекратява живота на тежко болни хора, за да им спести страданията. Това е същото, което правят в "Безсъние"съществата, наричани от Ралф докторчета.
Явно ще има и нещо като "енергийни вампири" и подозирам, че ще се хранят от аурите/сиянията на другите. Точно както го прави Ралф.

Нямам търпение книгата да излезе на български, за да я прочета и да видя дали съм прав. Ако съм, няма да ми е за пръв път, а ако не съм - също.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)