неделя, 12 май 2013 г.

Сериали (какво не ми харесва и какво не)

Добро утро!!!
Откакто преди година и нещо започнах да гледам  "The Walking Dead" реших да пробвам и други сериали. До този момент следях само комедиите "Саут парк", "Как се запознах с майка ви" и "Теория за големия взрив".
Вече споделих какво мисля за "Игра на тронове", "Изгубени" и "Доктор кой", а сега ще си кажа мнението за още три сериала, които опитах през последните месеци.

Декстър

Как го намерих: Този ми го препоръча Доки и то доста горещо, затова реших да го послушам и си свалих първия сезон. Преди това бях чувал за сериала и бях виждал реклами в метрото, но не проявявах интерес, защото като цяло не обичам криминални филми.
Впечатления: Въпреки че идеята е интересна, самият сериал се оказа голямо разочарование. Актьорската игра е слаба и историята е толкова зле представена, че се налага по няколко пъти на епизод да се напомнят най-важните неща - че Декстър има неконтролируемо желание да убива и че не е способен да изпитва чувства или по-скоро да съчувства на останалите хора. И колкото и да ни се натрапва за гениалността на героя, никога не виждаме действията, които да доказват това. Показват ни се направо резултатите, които очевидно са плод внимателно планиране, но изглеждат неубедително, след като не сме видели как са постигнати.
В допълнение към това историята върви мудно и единственото, което ме задържаше да продължа да гледам епизодите беше, че вече бях свалил целия сезон едно и не исках да го оставям недогледан.
Но изброеното до тук не е най-лошото. Каквито и глупости да стават през останалото време, нищо не може да задмине по тъпота интрото, което, надявам се, са сменили после. ВИЖТЕ за какво става въпрос.
Ще продължа ли да го гледам: На любителите на криминални сериали може и да им хареса, понеже в случая главният герой е и разследващ и престъпник, но аз видях достатъчно и нямам намерение да гледам повече.

Спартак ("Кръв и пясък" и "Богове на арената")

Как го намерих: През лятото гледах един епизод от първия сезон и ми се видя интересно, а в началото на тази година попаднах на трейлър за трети сезон, който също ми направи впечатление. Така, без да ми е препоръчван от никой, реших да го видя. По принцип рядко посягам към нещо без някой да ми го похвали. Очевидно има защо.
Впечатления: Първото, което прави впечатление е нереалистичната визия, която наподобява рисунки в комикс. Много ми напомняше на филма "300". Това е и първото, с което се свиква.
Останалото, което сериалът предлага, са еднотипни битки, до една в забавен кадър, секс, псувни и пениси със значителни размери. Нагледах се на потни задници и голи мъже, които се търкалят един върху друг. Нищо чудно, че зрителите са предимно жени.
"Богове на арената", който е предистория на първия сезон и макар да носи името на Спартак, не го показва изобщо. Той е съвсем същия като първия сезон (с много подобна история), но единственото хубаво нещо, комиксовата атмосфера, е махнато и има повече секс, голота и пениси, този път даже не толкова големи.
Ще продължа ли да го гледам: Абсолютно не! Даже, ако някой сподели, че го харесва, ще ми падне веднага в очите.

Ханибал

Как го намерих: В Замунда, съвсем случайно. Веднага реших да го видя, понеже много харесвам книгите на Томас Харис за Ханибал Лектър.
Впечатления: Какво ли не правят вече, за да пробутат поредния криминален сериал за гениален детектив, който използва необичайни методи, за да разкрива заплетени престъпления. Срамота е да посегнат толкова нагло на един от най-запомнящите се и въздействащи образи в литературата и киното.
Макар да носи името на Ханибал, главното действащо лице е Уил Греъм, главният герой от романа "Червеният дракон". Особеното при него е, че умее да се поставя на мястото на убийците, да разбира мотивите им и дори да им съчувства. До тук добре, да си бяха правили сериала без да намесват Ханибал Лектър. Някой обаче явно е решил, че сериал наречен "Уил" няма да върви толкова добре колкото "Ханибал", затова са набутали гениалния психиатър канибал, съвсем променяйки историята на Томас Харис и отношенията между двамата герои. А за капак на всичко даже са прехвърлили събитията 30 години напред във времето.
Пък и как може изобщо някой да се опитва да влезе в кожата на Ханибал Лектър след великия Антъни Хопкинс?
Ще продължа ли да го гледам: Не. Макар да е доста по-качествен от повечето подобни сериали, за мен си остава гавра с книгите.

Ами, това са нещата, които гледах в последно време. Щеше ми се да има поне едно положително ревю, но за съжаление никой от сериалите не успя да ме грабне, а "Спартак" направо ме отврати.
В момента гледам още три (без да броя "Игра на тронове" и "The Walking Dead") - един отдавна приключил хит; един, който наближава края си; и един, който е започнал неотдавна. За сега имам надежда, че поне два от тях ще ми харесат.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)