неделя, 24 февруари 2013 г.

Играта за "Вакантен пост"

Добро утро!!!
Ето го и обещания коментар за играта на Colibri, посветена на "Вакантен пост".

Както сигурно знаете, целта на играта беше да пращаме кратки текстове, посветени на героите от книгата, след което чрез жури и на късмет, щяхме да получим награди. Аз спечелих това, което исках - книга с автограф от Роулинг, но останах много разочарован от някои от останалите победители.

Например една от участничките, които спечелиха книги, беше плагиатствала от моя текст. Вики М, за разлика от повечето други плагиати, беше грабнала от тук от там и то не само от участниците в играта, ами и от ревюта на книгата, така че да не може толкова лесно да бъде хваната и явно е успяла да заблуди журито. Аз обаче си познавам текста и нямаше как да не объркам някои изречения като: "Бари няма място в този прогнил и изпълнен с интриги свят, затова и героят умира още на втората страница от историята." и "неговият живот, дейността му в общинския съвет и характерът му като цяло, дават такъв отзвук в живота на малкото градче Пагфърд, че седмици след смъртта му призракът му продължава да витае сред обитателите му."
Със същия номер беше опитала да мине и Гергана Славова, която си беше харесала няколко изречения от Хриси, но поне не спечели награда.

Много разочарован останах и от текста, който спечели голямата награда. Според мен разказът на Anelia Esar не само не заслужаваше да спечели, ами дори трябваше да бъде дисквалифициран, защото не отговаряше на условията.
Според мен, а и не само, авторката просто е променила имената в свой разказ и е добавила една-две препратки към книгата, които изглеждат изкуствено залепени. Номерът обаче мина и сега госпожата ще лети до Лондон.
Ми че то какво по-лесно има от това, да вземеш свой разказ и да наречеш героите Саманта и Майлс.
Повече щеше да ме ядоса само ако аз бях спечелил екскурзията, но без книга.

Журито, начело с Венцислав К. Венков, бяха пренебрегнали доста качествени неща, за сметка на някои съвсем идиотски. Например, пренебрегнат беше текстът на Диляна Лефтерова, за сметка на не много сполучливото "стихотворение" на нейния съпруг.
Пренебрегнат беше и текстът на един от фаворитите - Yoto Yotov, според някои заради несъгласие с организаторите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)