петък, 4 януари 2013 г.

Ми, като не харесваш BTV, не гледай

Абонатите на Булсатком ще гледат BTV до седмица. Това беше съобщено днес и реакциите не закъсняха. Фейсбукът ми (от където научавам всичко за света и за общественото мнение) се напълни с негативни коментари за телевизията. Само за последните два часа прочетох пет публикации против тях.
Преди всичко искам да кажа, че аз не гледам BTV (или която и да е друга телевизия), но не защото се бунтувам против системата, а защото нямам телевизор. Ако някой иска да ми подари е добре дошъл.
И все пак, от всичко което съм видял (у познати или на телевизора на майка ми), мога да заключа, че България има само една истинска телевизия и това е BTV - излъчват нови филми, разнообразни предавания и имат тематични канали за комедия, екшън и т.н.
Какъв тогава е проблемът на вечновсичкоразбиращите най-знайковци и какво толкова са им направили от BTV, че така ги сърбят езиците да ги хулят (освен разбира се общата причина на цялото ни поколение - ако е голямо, значи е лошо (никак не се харесва на по-надарените мъже като мен* :) ))?
От всички публикации, които прочетох, само една беше насочена срещу търговската политика на BTV и евентуалното поскъпване на услугата. Ако това са ви мотивите, не мога да кажа нищо и сте в правото си да се сърдите.
Останалите бяха неща от сорта на: "БТВ много лъжат", "По БТВ дават турски сериали", "По БТВ само лоши новини съобщават", "БТВ излъчват сълзливи предавания"...
Абе, хора,чакайте малко!
Смятате, че БТВ не казват истината? Ами че кой я казва? Ако най-голямата българска телевизия може да се продаде, за да обслужва интересите на някой, то колко по-лесно биха паднали мъничките телевизийки? Кой изобщо може да каже кое е истина и кое не и откъде знаете, че нещата, които според вас са лъжи по телевизията, не са всъщност истина, а вие сте излъганите?
Противници сте на турските сериали? Ами какво по-лошо има в тях, от бразилските сериали, които бабите ви гледаха навремето? Щом се гледа, ще се излъчва. Телевизията най-малко ползва има от излъчването на нещо, което ще ѝ подбие рейтинга.
Неприятно ви е, че по новините съобщават само лоши неща? Ами свиквайте - животът е гаден и всички ще умрем.
Не харесвате предаванията по БТВ? Е, да, ама други ги харесват. Както казах по-горе, телевизията няма да излъчва нещо, което никой не иска да гледа. Това, както и всичк оостанало, което изброих по-горе, са все проблеми не на BTV, а на обществото като цяло. Това се търси - това се предлага.
Така че, ако трябва да хвърлим нещо на кучетата, това ще е цялото човечество, но най-добре ще е да започнем с онези вечно мрънкащи и всякога недоволни комплексарчета, които мислят, че да имаш лично мнение означава само да си против нещо, което повечето хора харесват.
В заключение искам да попитам, не е ли по-лесно, вместо да плюеш огън и жупел срещу цялата медийна група, просто да смениш канала и да не гледаш BTV, щом не ти харесва?

*Шегувам се, супер малка ми е пишката... :(

5 коментара:

  1. >.< Най-малко съм очаквал от теб, Мишо, да говориш, без да знаеш за какво става въпрос, само защото имаш "лично мнение различно от другите". Всъщност не - не съм изненадан, но го сложих за ефект. : ) Посланието ти е добро - с крака и ръце съм "За!" хората да спрат да гледат БТВ, както и телевизия, по принцип. Аз, лично, имам телевизор у нас, но съм избрал да не гледам телевизия от... 5 години вече и не минава ден, без да си мисля, че това е било едно от най-добрите ми решения в живота. ^^ Намирам Интернет за доста по-обективна или поне не толкова замаскирано субективна среда.
    Tака, както говориш, "излиза", че грешката е в зрителите и че медията няма нищо общо. Ако толкова търсиш отговор по въпроса, а не си просто "против нещо, което повечето хора харесват", както обикновено, питай някой от въпросните хора във Фейсбука ти за определен репортаж по повод размириците в Катуница или за определено интервю по повод екопротестите през лятото (I think - и аз, като теб, видях във Фейсбука си тирада против въпросното интервю един прекрасен ден и понеже не гледам БТВ, както уточних горе, се заинтересувах) - ако си късметлия, доста бързо ще намериш отговорите, защото си прав за друго нещо, което май не си споменавал тук - хората tend to приемат чужди каузи, само защото са популярни или имат приятели, които се занимават с подобни каузи.
    Няма да тръгна да плюя медията, защото, според мен, има твърде много хора out there с доста по-развити мозъци от моя, които са казали доста по-смислени неща already. Всъщност, ако не бях ти шпионирал Фейсбука, чакайки те да ми отговориш на поканата за приятелство от януари миналата година, и беше някой съвсем друг човек, щях да си замълча, защото ще знам, че го прави... и аз не за какво - за внимание!? За да е различен!? За да намери смисъл в живота!? Ддз - затова и не се занимавам, нооо си мисля, че ти - като интелигентно същество - ще видиш как това, което си написал е... неиздържано, най-малкото. Приятно утро!
    Загрижен гражданин, който ти хареса (вече можеш да дишаш : D) публикацията за "Вакантен пост"

    ОтговорИзтриване
  2. Ами, Доки, моят коментар не е в защита на телевизията, а упрек към онези, които мразят BTV просто така, понеже е популярно сега.
    Една след друга ми попаднаха пет различни публикации и тук съм показал колко несъстоятелни са доводите на всеки един от петте автора.
    Вместо да ми заявяваш, че трябва да търся повече информация, вземи ти да ми кажеш какъв проблем има, различен от четирите, изброени по-рано.

    ОтговорИзтриване
  3. Ми, не, звучи малко по-глобално! : D А иначе, ако е било само за 4 човека, които го правят, ей така, защото е популярно да се прави - не знам защо толкова им се гневиш, че чак си написал цяла статия? : О Смисъл, да, доводите им са слаби, но те толкова са очевидно слаби, че се вижда и с просто око. = D Аз си помислих, че въпросът беше насочен към всички, които ненавиждаме БТВ - тогава има повече смисъл, но пак е хубаво първо да се запознаеш с проблем, преди да го дискутираш. Доколкото съм запознат - някой хора мразят медията покрай 2-та "гафа", други около турските сапунки, които не знам какво толкова пречат, трети покрай кампания на Криско и приятели против пиратството, която беше мека казано отсвирена от всички, даже си спомням, че имаше много добър пост в един от блоговете, който наистина обясняваше нещата - мен ми се стори доста тъпичко, ала накрая се почувствах зле спрямо Криско и Асен Блатечки - поне последният винаги съм го харесвал и ми е малко неприятно сега, че повечето го свързват с някакъв хладилник (ама май вече е отшумяло). На мен лично БТВ не ми харесва поради съвсем друга причина - как протича техен "репортаж" - да, да, да, все още си пазя онзи гаден спомен от Бункасай, когато ме отрязаха. : D Но това ми отвори очите, след това, когато взимаха интервюта - оу, не, мой, не бяха свършили с нашите млади нихонски души just yet - имаше мисля само една репортерка, която откровено се усмихваше, иначе всичките ти се усмихват, обаче виждаш, че им се иска всеки момент да ти изкрещят нещо в лицето - point is... малко или малко са лицемерни, а аз мразя "лицемерността". >.< И после като им видя скандалите - били се скарали с "Господарите на Ефира" или с някой друг, като всички твърдят, че са се отнесли некоректно към тях - ми, как да не им повярвам, бе, като знам как провеждат най-простите си репортажи. <.< Малко или много съм субективен по проблема, затова казах, че не е много хубаво точно аз да си давам мнението, просто има много повече, отколкото разни постове във фейсбук! Иначе въпросните нямаше да ги има - както и ти каза, хората обичат да следват идеите на други хора, без напълно да ги разбират - мисля, че в момента е така, но то е hardly нещо, което си заслужава чаак толкова голямо внимание! : )

    ОтговорИзтриване
  4. Доки, аргументите са прости, понеже аз ги опростих. Това, че едно нещо е казано с много думи, не го прави по-смислено, ако по начало е неправилно.
    Не знам какъв точно е "гафът" с двата репортажа, но съм почти сигурен, че каквото и да е, влиза в изречението "БТВ не казва истината", което вече съм разгледал.
    Ако ще гледаме на нещата така, то по-добре да се отричат всички телевизии, което ти правиш и е съвсем различно от това, да се заплюва само един канал. Знаеш ли защо тези "гафове" са били забелязани там, а не на друго място? Защото почти никой не гледа другите телевизии. Защото, както казах още в началото на публикацията си, BTV е най-качествената българска телевизия.

    (ей, ама ми липсва ПМ...)

    ОтговорИзтриване
  5. Това, че БТВ е най-качествената телевизия, не я прави "качествена" и не означава, че задължително трябва всички да я обичат или да не й обръщат "негативно внимание", но си прав, че си отнася хейта толкова остро заради това. И не е проблемът, че не казват истината, проблемът е, че обвързват своето мнение с истината, което, както каза ти, го правят всички телевизии, ала мисля, че са малко, а БТВ е сред тях, тези, които претендират, че новините им са обективни - мисля, че това и досега им виси като реклама. Така, че не е баш "БТВ не казва истината", защото те я казват, sort of, но да, свързани са нещата и, според мен, за това поне хейтът си е заслужен - все пак някои хора плащат за това да гледат БТВ. И, примерно, айде ние го осъзнаваме, ноооо тези, които са свикнали, каквото кажат по телевизията, това да е вярно, защото не познават толкова добре други източници на информация, те най са засегнати, а даже не го осъзнават - ето ти и друга причина да има толкова хора, които да говорят против начина, по който се водят Новините - да не казвам "пропагандно", защото ако направят нещо такова, просто няма как да им се размине, но бавно нещата си отиват натам - веднъж щом вече обвържеш мнението си по някакъв въпрос, ти казваш нещо, което не е свързано дотолкова с новината, която отразяваш, а е нещо съвсем различно, но най-основното е, че щом си способен един път да го направиш, то все някога пак ще го направиш. Та, така! : ) Ако си мислиш, че това трябва да е допустимо и хората не трябва наистина толкова да мрънкат - не знам - все си мисля, че те са клиенти в случая и получават съответната услуга от медията, което ще рече, че по закон (??) трябва всичко да е по техен вкус или поне нещо, което да не ги заблуждава, или поне така се предполага (ще го уча това след няколко месеца, ей!! >.< ). Пак, че ще е най-добре, ако всички просто се откажат от БТВ, вместо да мрънкат колко е смотана, ама, според мен, са си в правото.

    ОтговорИзтриване

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)