понеделник, 14 януари 2013 г.

Игра на тронове (сериал)

Добро утро!!!
Вчера писах за сериала "Изгубени", който свърши преди почти три години. Сега ще си кажа мнението за един по-нов сериал, който има много фенове в момента - "Игра на тронове".

Сигурно отново ще си заслужа гнева на Радина, която е чела книгата и никак не я харесва, но аз май станах фен.

История
Историята е фентъзи, но този елемент е оставен на заден план, поне за сега, като филмът разказва най-вече за политически интриги и задколисни игри в едно измислено кралство, разкъсано от бунтове и войни за трона. Няма как да се разкаже сюжетът накратко, понеже няколко линии се преплитат, а почти всеки герой има собствена цел и следователно история.
Драконите, зомбитата и магиите само допълват атмосферата.

Герои
Героите са много, което е хубаво, и са ярки образи, което е още по-хубаво.
Всеки си има някакви характерни черти и особености, така че бързо и лесно се запомнят, още преди образите им да бъдат доразвити (ако изобщо бъдат). Истина е, че повечето са малко банални, но това почти не прави впечатление на фона на другите качества.
Целите на отделните персонажи са ясни на зрителите от самото начало и рядко се променят в хода на историята, но сблъсъкът между различните намерения и воли е главната движеща сила в сериала.
Ето някои от по-любими в момента:
Деанерис Таргериан почти не я забелязах в първите епизоди. Направи ми впечатление на безхарактерна и слаба, но още преди огнения финал на първи сезон се доказа като смела личност и отличен лидер. Тя е наследничка на сваления с преврат крал и планира да си върне изгубения трон, а аз, признавам си, от всички подкрепям най-много нея и с нетърпение очаквам да направи своя ход. Ще стане доста напечено. Тя и джуджето Тирион са единствените не толкова банални образи до тук, но него няма да го включа в любимите си по лични причини.
Брон пък с нищо не се отличава от познатия ни образ - умел войн, който уж е готов да се бие за всеки, плащащ достатъчно, но все пак притежаващ някакво чувство за дълг. Все пак, поне в сериала, образът му е доста запомнящ се и интересен.
Лорд Варис и Бейлиш също са доста интересни с вечните си интриги, заговори и тайни, но не са много открояващи се (което може би е било и целта).


Какво ми харесва
Най-вече ме изумява качеството на сериала. Понякога дори забравям, че гледам телевизионен филм, толкова добре е направено всичко и очевидно с голям бюджет. Музиката, визията, декорите, ефектите, че дори и началните надписи. По мое време не така се правеха сериалите.
Друго много силно качество е непредвидимостта. Аз бях много шокиран (и доволен, всъщност), когато двамата ми най-любими герои умряха в един и същи епизод, малко преди края на първи сезон.
Една причина да не изпитвам голямо желание да чета книгата са по-кървавите сцени във филма. Едно е да четеш за отрязани глави, разполовени тела, летящи мозъци и очи и влачещи се черва, но друго се е да ги видиш на екрана.

Какво не ми харесва
Радина много мрази историята заради големия брой извращения - кръвосмешения, хомосексуализъм, изнасилвания и т.н. Аз пък нямам нищо против тях, защото допълват и движат историята, но както показването на кръв и убийства ме радва, така и показването на голи тела ме смущава. А в "Игра на тронове" се нагледах на плът, цици и пениси. Имаше моменти, когато те можеха да бъдат спестени на зрителите. Човек, който е фен на сериала заради тези неща, би ме притеснил доста - секс и голотии може да си гледаш по всяко време безплатно в интернет, защо ти е и в сериала?
Друг недостатък според мен е прекалената провлаченост на историята, но това се компенсира от многото сюжетни линии, за които споменах по-горе.

И така, взех, че се зарибих по "Игра на тронове".
Хубавото е, че трети сезон започва в края на Март - точно когато завършва трети сезон на "The Walking Dead".
Интересно е кога по телевизията започнаха да пускат толкова качествени и добре направени неща, като тези два сериала?

3 коментара:

  1. Значи е време да се зарибиш и по Breaking Bad.

    ОтговорИзтриване
  2. Ми време е, то остава само един сезон, нали?

    ОтговорИзтриване
  3. Ми всъщност даже половин сезон остава само. Обаче въпросните оставащи 8 епизода започват чак лятото.

    ОтговорИзтриване

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)