събота, 8 декември 2012 г.

Смели покупки от панаира

Преди малко се върнах от тазгодишния Панаир на книгата в НДК. Ходих заедно с майка си, Ясен Софийски, Хриси Лъвгуд и Митко Стари. Отидохме най-вече за да видим Бранимир Събев и да може майка ми да си вземе автограф от него, защото му стана фенка. Срещнахме и две от преводачките на Стивън Кинг - Весела Прошкова и Вихра Манова, с които поговорихме за Краля.
Имаше доста неща, които исках да си купя (доста повече, отколкото можех да си позволя), но въпреки това, вместо да карам на сигурно, си взех няколко книги, които има голяма вероятност да не харесам, но пък така е по-интересно.
Както и през пролетта, щандът с книгите игри си беше там и този път поговорих с човека, който продаваше. Оказа се писателят с псевдоним Ейдриън Уейн, автор на доста книги-игри. Едно време бях голям почитател на жанра и дори съм играл някои от неговите. Той ни показа двете нови книги в съавторство с Робърт Блонд, които са опит да се възроди жанра на книгите-игри, тъй като такива не са били издавани в последните 12 години (Ясен дори не знаеше какво е книга-игра). В крайна сметка си купих двете нови - "Патрул за Ада" и "Асасините на Персия", а като подарък получих още две от по-старите. Двете нови книжки изглеждат доста добре, но пък старите са с илюстрации на уникалния Петър Станимиров.
Ако това ви се струва смело, само почакайте да разберете какво друго си купих!
Щандът на Artlline Studios привлече вниманието ни със зловещото калноклонесто създание, което беше застанало наблизо. Това се оказа част от рекламната кампания на книгата "Часът на чудовището". Самата книга лесно хваща окото - твърди корици, обложка, заглавие със сребърни букви и доста мрачни илюстрации. Хората на щанда не спряха да сипят похвали за книгата, което е напълно разбираемо (нали те я продават), но заедно с хвалбите предлагаха и стенен часовник подарък, ако заедно с чудовището си вземем и още една книга. В крайна сметка се вързахме.
Четвъртата книга, тази, която взех заедно с "Часът на чудовището", беше "Топли тела". Ще изчакам да се посмеете.
Всъщност аз самият до преди няколко седмици не бих си представил, че ще си купя точно тази книга (любовна история за зомбита!), но до известна степен бях спечелен от трейлъра на предстоящия филм. Видя ми се по-скоро черна комедия, отколкото черна лигня. Естествено, споделих притесненията си с разговорливите представители на издателството и те ме увериха, че също като мен мразят здрача и че "Топли тела" няма нищо общо с помията на леля Стефка. За капак на всичко ми обещаха, че ако не ми хареса, ще ми върнат парите, а и ще имам възможност лично да нахуля автора, който скоро ще дойде в България. Така че, навих се и на това.
И така, доста рисковани покупки. Обаче аз във всеки случай печеля - ако книгите ми харесат, ще съм доволен, а ако не ми харесат, ще съм още по-волен, защото ще мога да ги плюя. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)