понеделник, 17 януари 2011 г.

Слушайте внимателно, няма да повтарям!

Най-после изгледах целия сериал "Ало-Ало".
Не че преди не съм, оказа се, че от 86 епизода съм пропуснал 2-3, но е по-интересно като се гледат поред.

За по-младите ще кажа, че действието в сериала "Ало-Ало" се развива през Втората Световна Война и разказва историята на френският собственик на ресторант Рене Артуа, който е страхлив, стиснат и редовно изневерява на жена си.
Един ден при него идва Мишел, лидерката на френската съпротива и го кара да скрие двама свалени британски летци, които трябва да избягат от Франция. За да организират бягството поставят таен предавател в стаята на тъща му, за да се свързват с Лондон и от там идва името на сериала. Без да го иска, Рене става легендарният борец от съпротивата Черен Ястреб.

Рене не иска да бъде герой, той просто се надява да доживее края на войната, без значение кой ще победи, и сътрудничи на съпротивата и на немците. Затова, когато веднъж съпругата му, Едит казва: "Дано в края на войната да сме на страната на победителите." Рене я успокоява с думите: "О, Едит, ние винаги сме на тяхна страна."
Рене получава медали и от двете страни.

Истината е, че това гледане на сериала малко развали мнението ми за него. Просто не е замислен да се гледа по този начин, защото многобройните повторения, които правят сериала толкова забавен при нормално гледане, малко изнервят, когато човек гледа 5-6 епизода един след друг.

Все пак някои реплики си остават култови, като например:
"Слушайте внимателно, няма да повтарям!"
"Ама че си глупава, не виждаш ли, че... (следва изсмукано от пръстите обяснение защо е гушнал сервитьорката)"
"Това съм аз, Люклер!"


Любомият ми герой си остава Грубер - немският лейтенант, който не си пада много по жени от техния пол и е голям почитател на Рене. Ако не беше Грубер, Рене да е умрял още в началото на сериала.
Всъщност това не е много вярно, защото Рене беше "застрелян" в един от първите епизоди, но за щастие съпротивата успя да смени патроните с изкуствени.
Но в много други случаи точно Грубер спасяваше кожата на Рене и щеше да помага дори повече, ако Рене не си пазеше толкова задницата.

Друг уникален герой, който заслужава внимание, е Полицай Крабтрий, английски шпионин, изпратен във франция, понеже знае езика. Негова е култовата реплика "Добрютро!", а лично на мен любима ми е думата "дегъзиран".

И така, аз съм куче.
Куче!
Аз съм банан и куче!
банауче!
и тн.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)