събота, 2 октомври 2010 г.

Приказка без край


Веднъж, когато бях млад, започнах да чета книгата "Приказка без край". Историята не можа да ме грабне, затова я оставих. Преди две години отново започнах да чета книгата, и дори си я купих с намерението да я прочета, но отново спрях до първата глава.
Чак миналия месец отново я започнах и този път успях да стигна до края... ако можем да кажем, че тази книга има край.
"Приказка без край" прилича на "Тъмната Кула" по много неща - Кулата от слонова кост, Храмът на вратите, Старецът от странстващия хълм и тн, но също така прилича на Кулата по това, че малко по малко пуска пипалата си в ума на човек и когато в крайна сметка стигнеш до последната страница изпитваш усещането не за край, а за ново начало.

Книгата спада към детската литература и това е съвсем нормално - моите деца със сигурност ще четат тази книга, понеже е интересна, поучителна (без да се натрапва), изпълнена с действие (поне първата част) и писана с огромно въображение.
Но точно като "Хари Потър" и тази книга може да бъде четена както от дете, така и от възрастен. Пълна е със символи, скрити послания и образи и много философия. През цялата книга има една мистична нишка, една неяснота, която не получава отговор накрая, но повдига много въпроси.
Ще ми е много интересно да намеря и други хора, които харесват книгата, за да можем да я дискутираме глава по глава. Мисля че няма да се намерят двама, които да са я разбрали по един и същи начин.

Определено "Приказка без край" вече ми е една от най-любимите книги. Вероятно в бъдеще ще пиша още неща за книгата, но това е друга тема и ще я оставя за друг пост. ;)

2 коментара:

  1. Изключителна книга! И аз трудно я започнах, но после постепенно ме запленяваше, докато в един момент не можех вече да спра. Прилича на Тъмната Кула, наистина, не само като сюжет. Прави те част от историята.
    Аз съм на мнение, че няма нищо по-мъдро и поучително от детските книги.
    Тази я дават като задължителна литература в шести клас. Всичките ми съученици я смятаха за някаква простотия, която им е загубила времето.
    Мен обаче много ме впечатли и май че за първи път срещам някой, който също я е почувствал както и аз.

    ОтговорИзтриване
  2. Дават ли я като задължителна?
    Аз сигурно затова я четох като по-малък и не успях.

    Радвам се, че имаме още една книга, която и двамата да харесваме.

    ОтговорИзтриване

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)