вторник, 4 май 2010 г.

Празненство за годишнината от Битката за Хогуортс

В утрото на 2-ри май, 1998 година, след продължителна и много тежка битка между смъртножадните и последователите на Дъмбълдор и Хари Потър, Хари Потър, се изправи срещу Лорд Волдемор - най-злият черен магьосник на всички времена, и го победи.
Това сложи край на най-тъмния и ужасен период в цялата магьосническа история.
Ето една прекрасно и силно стихотворение, което потърманката Мими написа, за събитията в онази страховита нощ: 02.05.1998
Аз пък реших да организирам празненство, за да отпразнуваме края на войната и падането на Волдемор.
Събрахме се няколко.
Аз се занимавах с организирането и напътстването на пристигащите, за да не изостане никой. И съм много тъжен, защото много хора, които ми бяха обещали да дойдат, си намериха извинения, или пък бяха възпрепятствани от Бог, така че не дойдоха.
Най-много обаче се сърдя на Фльор.
Е, въпреки че бяхме малко, бяхме качествени фенове и се радвам за всички, които дойдоха.

Срещата ни беше пред банката на Сердика, защото е супер известно място, а пицарията в която бяхме решили да отидем не е далеч.
Затова си облякох мантията за разпознаване и веднага започнаха да прииждат хора. Някои дойдоха чак от Корея, за да се запознаят с нас. Добре че беше доки, за да ни превежда какво си говорят, иначе нищо нямаше да им разберем.

Много съм щастлив, че на срещата дойде и администраторът на сайта Цитаделата, Александър Драганов, който е страхотен човек и голям фен на Хари Потър.
В началото на срещата той говори малко за опита си с фентъзи жанра и това, което каза и ми направи най-силно впечатление бяха думите му, че колкото и фентъзи романи да е прочел, никой не е предизвикал в него такива чувства, както Хари Потър.
След него всички останали потвърдиха същото, а и аз не съм изключение - Хари Потър е приключение, което никоя друга книга не може да ти даде.

Когато свидетелствата свършиха и всеки вече беше споделил какво намира в Хари Потър и защо толкова години след края на книгата продължаваме да сме така верни фенове, беше време за един празничен повод, различен от този, който ни беше събрал. Една от най-важните представителки на българското магьосническо общество, вещицата Ваня, имаше рожден ден, така че я изненадахме с подарък и рожденска песен.

И така, беше време да обявя началото.
Бях се приготвил с няколко игри, малко смотани подаръци и много, много въпроси, изпратени ми от две чуждоградски вещици, които за съжаление не можаха да дойдат на събирането.
Много ми помогна и майка ми, понеже като съм под напрежение изпадам в истерия.

Най-важната игра, която бях измислил, беше кръстословица с думи от Хари Потър.
Победител от кръстословицата, с най-много точки, беше Тина. Но това никак не е изненадващо, защото Тина беше победителка и във всички останали игри. аз още миналия път си го казах - не бих си дал титлата на ХП фен номер едно без бой, но определено виждам голяма конкуренция в това момиче.
Останалите игри в които тя победи включваха попълване на изпуснати думи в текст от Хари Потър и изброяване на всички глави от първата до третата част. Аз си признавам, че опитах изброяването и се провалих, но с малко помощ Тина се справи великолепно. Даже Ваня възкликна: "Леле, Тина е страшна!" (имаме си го на видео)

Също така отлично се представи и Яна, която почти без затруднения позна името на Годрик Грифиндор.
Тя е един от най-страхотните ХП фенове и е супер интересно да се препрочита Книгата заедно с нея, защото знае страшно много неща и винаги провокира задълбочени дискусии.

А пък който е бил с нас на предишната магьосническа среща, не би се изненадал, че другият най-активен и знаещ участник беше Фелина.
Това момиче за мен се доказа още на 1-вата среща за деня на Хари Потър, защото знаеше всички имена от Хари Потър, а това са много имена и то доста сложни.
Само ми е тъжно, че не живее в София и се срещаме много рядко.

И докато Тина, Яна и Фелина не са изненада, то аз много се зарадвах, че друг страшно знаещ играч беше вещицата Ани, която е представител на новото поколение ХП фенове. Обаче, очевидно това, че манията замря и вече няма да излизат нови части от романа не й пречи да бъде отдадена и вярна на магията.
На Ани съм много благодарен, понеже беше болна и й беше лошо. И въпреки това дойде и остана до края на събирането, докато други, с много по-глупави извинения, не дойдоха, а ми бяха обещали и супер много ме натъжиха.

И също така съм много признателен на Сашо, който е най-новият член на клуба Daily Potter и на нашата магическа група. И се надявам никога да не забравя заплахообещанието си, че вече няма да ни остави на мира, защото всички супер много го харесваме и искаме да се включва в събиранията и препрочитателските ни срещи.

Има и още един магьосник, който не споменах, но на който всички сме много благодарни за страхотните снимки, които ни направи. Става въпрос, разбира се, за Доки.

И общо взето така мина срещата, посветена на победата над Волдемор. Знам, че не може да се сравнява с великолепното стихотворение на Мими, нито пък с прекрасната среща, която Фелина ни организира в Пловдив за рождения ден на Снейп, но това е което мога и се надявам и на останалите да им е харесало поне наполовина колкото на мен.
Благодаря на всички, които ми написаха по нещо за спомен.
Обичам ви!

Също така ужасно много ми липсваше Ел (надявам се да прочете това и да се трогне).
Но ще има още магьоснически сбирки и разбира се препрочитателски срещи, така че се надявам да се върне сред нас, за да можем да чувстваме пълният дух на Хари Потър сред нас.
ЛИД и до нови срещи.

2 коментара:

  1. ще ревна. толкова е хубаво, толкова е мило, толкова е МАНЯШКО и истинско ;( <333 искамискамискам, СТРАШНО много искам да съм с вас ;/ не е честно. не смятате ли лятото да организирате нещо подобно по черноморието? ти говореше нещо за 31 юли, да?

    ХП <333333333333333

    ОтговорИзтриване
  2. и аз и аз и аз иаз искаааааам пъъъък ;[

    ОтговорИзтриване

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)