сряда, 29 април 2009 г.

Завръщане в магическия свят

Аз редовно си съставям читателски план, препрочитам някоя книга на Стивън Кинг, после чета 5-6 други и пак препрочитам нещо на Словострелеца. Вчера обаче реших да наруша програмата си, пренебрегнах Лъвкрафт и започнах извънредно да препрочитам Хари Потър. Не съм чел ХП от повече от година, откакто излезе "Даровете на Смъртта", което си е рекорд за мен. Просто до известна степен бях изгубил интерес, след като историята завърши и знам книгите почти наизуст (най-малко съм чел 7-мата - 3 пъти, най-много 3-тата 11 пъти), обаче останах приятно изненадан. Джоан Роулинг е украсила историята с толкова много детайли, че просто не можеш да запомниш всичко. Затова насърчавам всички фенове да прочетат книгата пак. А всички, които не са чели Хари Потър съветвам да не се отказват след първите няколко книги. Авторката много развива стила си за 10-те години през които пише книгата. Има причина това да е най-четената книга в света, невероятна е. Не я четете като поредица, четете я като една книга. Първите 3 са въвеждащи, в края на четвъртата започва истинската история, това, заради което Роулинг се е захванала да пише историята.
Обещавам ви, че ако дадете на Хари Потър вниманието, което заслужава, ако подходите към историята без предразсъдъци и проследите развитието на героите, накрая ще се съгласите с мен, че това е една от най-забележителните книги на всички времена. И няма как да не пожелаете да започнете да четете отначало. :)

1 коментар:

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)