петък, 19 септември 2008 г.

Истината ще ви направи свободни... ако искате де

На границата между вчера и днес си пишех с някого, когото много уважавам - умен човек, фен на Стивън Кинг (най-добрата препоръка). Аз споменах, че в момента слушам Бийтълс. Тогава човекът ми каза, че Бийтълс са били сатанисти.
Не веднъж съм се сблъсквал с това докато бях в протестантските "среди". Малко нерви ли изхабих докато заклеймяваха Джоан Роулин и ми обясняваха как Хари Потър извършвал жертвоприношения на котки и общувал със Сатана. Или как Стивън Кинг призовавал демони в гаража си. Това е част от митологията на християните протестанти.
За да илюстрирам начина на мислене на много християни, ще цитирам едно изказване на някой си в едно християнско списание за младежи по повод филма "Властелинът на пръстените": "Ужасен филм, трябва да бъде забранен, а който го е гледал да бъде отлъчен от църквата." Авторът на тези мъдри слова не казва гледал ли е филма, но щом дава оценка, вероятно го е гледал. В такъв случай трябва да бъде отлъчен от църквата и сигурно никога няма да получи прошка от Бог. Ще гние цяла вечност в ада, заедно с Фродо. А пък ако не го е гледал и коментира, това говори много по-зле за него.

Много интересно, за да вярва в Бог, човек трябва да отвори сърцето и ума си. Да излезе от границите на света. Вярата е свобода - свободата да търсиш и да се стремиш към истината. Но твърде много хора спират след първите няколко крачки и започват да градят нов затвор. Превръщат вярата в ново, по-тежко робство.
Аз вярвам в Бог, но не смятам, че Той е плешиво и дребнаво човече, което дели хората на добри и лоши и съответно ги праща на почивка или на мъчение. Хари Потър е гениална книга, която ще остане завинаги в историята, а Стивън Кинг е най-великият писател. Не ми пука, че папата не харесва сюжета на Хари Потър или че Людмил Ятански (не сте длъжни да го знаете) си е натъртил задника докато е бил на банкет и обвинява за това Стивън Кинг. Все ми е едно какво мисли тоя или оня, защото ми писна друг да се разпорежда с живота ми и да ми казва кое е правилно и кое грешно, кое ще ми осигури девици в рая и кое ще ме прати да чистя чушки при мармота. Всяко нещо, което претендира да е абсолютна истина, е затвор. Абсолютна истина няма, има път и той трябва да се следва.
Какво, ако Бийтълс са сатанисти? Променя ли това факта, че са най-великата група на света и че песните им са безсмъртни. Времето е безсилно пред тях, щом още има хора, които се просълзяват докато ги слушат.


ЛИД

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)