вторник, 5 август 2008 г.

Стивън Кинг - "Огън"



Късно предишната вечер прочетох последния излязъл в България роман на Стивън Кинг - "Огън". И един въпрос не ми дава спокойствие, защо българските издатели на книгата са решили да я нарекат така? Заглавието на книгата е "Блейз", което е името на главния герой. В цялата книга не видях основание да се нарича "Огън", ако някой е намерил нека ми пише.
Иначе останах с много добри впечатления от книгата. Чете се изключително лесно (330 стр. прочетох я за 2 дни, което е по-бързо от средната ми скорост на четене). Историята е интересна, трогателна, но в никакъв случай мелодраматична. Малко ми напомня на "Форест Гъмп", но за разлика от него Блейз няма никакъв късмет, което го довежда до състоянието в което се появява в началото на книгата.
В предговора Стивън Кинг казва, че се надява читателите да се просълзят, само дано не е от смях. Аз не се просълзих (въпреки че книгите на Кинг често ме просълзяват), но да се смея не съм си и помислял. Всъщност открих доста общи неща между мен и Блейз.
Сред книгите, писани под псевдонима Ричард Бакман, тази е една от най-добрите, но в никакъв случай не може да се сравнява с шедьовъра "Дългата разходка".

Ето любимият ми цитат от тази книга:

"Глупостта беше като затвор, от който е невъзможно да се избяга."

А ето и любимият ми момент (със съкращения):

"Вратите се затвориха със съскане, мощният двигател заръмжа. Автобусът излезе от паркинга на автогарата... Движеха се. Отиваха някъде. Блейз се взираше жадно през прозореца и попиваше всичко, което попадаше пред очите му... Имаше и къщи - Блейз видя пред една от тях мъж, който поливаше ливадата си. Беше с бермуди, не отиваше никъде и Блейз изпита съжаление към него."

Едно нещо мога да пожелая на себе си и на света - нека Словострелецът е жив още много години, за да използва таланта си. Неговото творчество отдавна вече е надминало определението "изкуство" и може да бъде наречено само по един начин - вълшебство.

Толкова от мен.
ЛИД

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)