петък, 4 юли 2008 г.

С 4 книги по-близо (неактуален)

Днес ходих на пазар. По принцип мразя да обикалям по магазини или сергии, освен на едно място - площад "Славейков". И когато някой любезен продавач ме запиташе "Търсиш ли нещо?" аз винаги казвах едно и също: "Стивън Кинг". Ето какъв беше уловът ми днес:
"Подпалвачката" издателство Хермес (остава ми най-новото издание на "Живата факла" и ще ги имам всички)
"Дългата разходка" Новото издание (вече ги имам и двете)
"Мизъри" второто издание (остава ми да си купя и най-новото)
и
"Тъмната Кула: Стрелецът" Старото издание (вече имам и двете)

Остават ми още 32 книги и ще имам всичко!!!

Ето списък на книгите, които търся. Добавил съм издателствата и годините (на които ги знам) както и някой отличителни белези:

Момичето което обичаше Том Гордън (само едно издание)
Цикъл на върколака (Плеяда, само едно издание, твърди корици)

Сиянието (Народна култура, 1992)

Тъмната Кула 2 (Плеяда, старо издание, ?1998?,)
Тъмната Кула 3 (Плеяда, старо издание, ?1998?,)
Тъмната Кула 4 (Плеяда, старо издание, ?1998?,)
13 (Плеяда, само едно издание, разкази)
Сияние (Бард, 1999)
Изкуплението Шоушенк (АРТ ФУТУРА, самостоятелно издание)
Дихателни упражнения (АРТ ФУТУРА, самостоятелно издание)
То (Плеяда, 1999, в три тома!!!)
Зеленият път (Плеяда, ?1997?, 6 книги!!!)
Проклятието (Плеяда, след 1994, с лешояд)
Талисманът (Плеяда, след 2000, ветропоказател)
Гробище за домашни любимци (Плеяда, след 2000)
Мъртвата зона (?Хермес?, лице)
Куджо (Плеяда, след 1994)
Тъмната половина (Плеяда, след 2000, две врабчета)
Куджо (Бард, 2002)
Томинокърс (Плеяда, 2005)
Пътна мрежа (Бард, 2006)
Живата Факла (Бард, 2006)
Мъртвата зона (Бард, 2006)
Сейлъмс Лот (Плеяда, 2007)
Мизъри (Бард, 2008)

Ако някой може да ми помогне, да не се срамува, а да пише...

4 коментара:

  1. Споко, ще се намери някой да ти помогне :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ако дадеш адрес за доставка мога да ти пратя "Проклятието" с лешояда (изданието е от 1997г впрочем) и "Сияние" на Бард от 1999г. Момчетата снимани на корицата на тази версия мисля, че са синовете на Кинг... но може и тотално да греша.

    Впрочем, защо е толкова важно да имаш всички версии на всичко излязло в България? Все пак, думите са важни, а не опаковката. Но така де, това си е мое мнение. Ако решиш, пиши да пращам.

    ОтговорИзтриване
  3. Понякога се питам "Заслужава ли си да търся всички издания на книгите на Стивън Кинг?", тогава отивам при книгите и започвам да ги гледам - заемат 5 рафта от етажерката ми (тя има само 6 рафта, така че в скоро време цялата ще е заета от Стивън Кинг, както е редно). Най-горе в ляво са две книги голям формат “Мъртвата зона” от 1986 и от 1990, после продължават други книги издадени от издателства, които са издали малко книги на Кинг. Към края на рафта започват книгите на Бард, те продължават и на следващия рафт, който е на по-ниско ниво и се пада точно в центъра на етажерката. Книгите на Бард заемат малка част от този рафт, останалото е отредено на книгите на Плеяда след 1995. Тези книги се спускат и на следващия рафт, който е най-долу в дясно, от него заемат по-малко от половината, последната от тях е “Огън”. До книгите на този рафт съм сложил картинка на Тъмната Кула, която свалих от Интернет и поставих в рамка. На горния етаж (най-горе в дясно) са самите книги за Тъмната Кула. И до тях поставих “За писането”, защото това са книгите, които най-силно повлияха на живота ми. На рафта най-долу в ляво, както се досещаш, ако си следила какво писах до сега, са изданията на Плеяда в периода 1992 – 1995 – тази култова поредица. Това бяха първите книги на Кинг, които прочетох и дори днес, когато ги гледам, настръхвам. Признай си, не те ли побиват тръпки ако разглеждаш илюстрациите на “Понякога те се завръщат” през нощта?
    Та когато разглеждам колекцията си, след като съм си задавал въпроса “Заслужава ли си?”, усещам някаква… сила, която излъчват тези книги, общо 80 тома. Сякаш думите на този гениален човек и велик творец жужат в книгите, сякаш им придават тежест. Тези книги изглеждат истински, в сравнение с тях всичко друго е плоско и нереално. Така че, заслужава си.
    Вече споменах, че може да съм луд и май с тези си думи потвърждавам това, обаче какво значение има. Ти ще ме разбереш, нали и двамата сме били сред розите в Кан’-Ка Но Рей. 
    Ще ти пиша, за да се разберем.
    ЛИД

    ОтговорИзтриване
  4. Илюстрациите на "Понякога те се завръщат" наистина са доста тръпко-побиващи, но истината е, че думите са тези, които ми разхлопват сърцето на мен. След като прочетох "Вампирът" доста време изобщо не смеех да си припаря до гардероба, освен ако стаята не беше ярко осветена. Но пък "Ягодова пролет" ми стопли сърцето. Последните две изречения са ми любимият завършек на разказ в историята на разказите изобщо и досега като ги прочета се смея с цяло гърло.
    А иначе, ако конкретно говорим за илюстрации, "Цикълът на Върколака" има някои запомнящи се, както можеш да видиш тук:
    http://picasaweb.google.com/dmincheva2002/CycleOfTheWarewolfIllustrations

    Относно колекционирането на изданията, моята лична мечта по въпроса е, някой ден, когато мога да си го позволя, да се свържа с някое издателство, което ще може да изпълни такава поръчка, и да им възложа да ми осигурят пълен комплект на всичко някога излизало на Кинг, в оригинал (сиреч на английски) и в луксозни томове с твърди корици.
    Един мой приятел така постъпва с книгите, които са му ценни и любими - осигурява си по две бройки - една луксозна, която служи да му краси рафтовете и на никого не е позволено да я пипа и една обикновена, която да се чете и ползва.
    Кой знае, някой ден, може и да се изпълни тая моя луда мечта :)

    ОтговорИзтриване

Пишете смело, почти не трия негативните коментари :)